نکات خرید سیستم‌ های حضور و غیاب

نکات خرید سیستم‌ های حضور و غیاب

با توجه به فراوانی و انواع مختلف سیستم های حضور و غیاب موجود در بازار، انتخاب یک سیستم حضور و غیاب متناسب با مجموعه از دغدغه های اصلی مدیران است. دستگاه حضور غیاب به مجموعه ها و سازمان ها کمک می‌کند تا حضور و غیاب کارکنان را به دقت ثبت کرده و به بهبود مدیریت منابع انسانی کمک نماید. انواع مختلفی از این دستگاه‌ ها وجود دارند که شامل دستگاه‌ حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشت، شناسایی کف دست و اسکن کارت می‌شوند. هر یک از این تکنولوژی‌ ها و روش‌ های شناسایی و ثبت تردد، مزیت های خود را دارند که بسته به نیاز ها و شرایط محیط کاری، انتخاب مناسبی برای شرکت ها و مجموعه های اداری می باشد.

از جمله نکاتی که مدیران مجموعه ها قبل از خرید سیستم حضور و غیاب باید آن را در نظر بگیرند و سوالاتی که باید به آن پاسخ دهند، میتوان موارد زیر را نام برد:

  1. نوع فعالیت سازمان چگونه است؟

  2. دستگاه حضور و غیاب در چه محیطی مورد استفاده قرار میگیرد؟

  3. تعداد کاربران سازمان چند نفر است؟

  4. نوع ارتباط و انتقال اطلاعات دستگاه حضور و غیاب چیست ؟

  5. باتری داخلی دستگاه

  6. سرعت عمل در تعداد پردازش بالا

با پرسیدن این سوالات از خود می توانید نیاز های مجموعه را شناسایی کرده و بر اساس آن دستگاه مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید تا هم بهترین بازدهی را دیافت کنید و هم کمترین هزینه را صرف آن کنید.

11 نکته قبل از خرید دستگاه حضور و غیاب

از سیستم های مورد نیاز برای هر اداره و سازمانی، سیستم حضور غياب است. اما دستگاه های حضور غیاب در مدل های متنوع تولید می شوند. بنابراین، لازم است که با انواع آن آشنا شوید. سیستم های حضور و غیاب با توجه به نحوه شناسایی و قدرت و سرعت در شناسایی و ظرفیت ثبت داده ها و تردد و راه های ارتباطی به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که در ادامه با بطور مختصر به هر کدا م می پردازیم. در ادامه به 11 تا از نکات خرید سیستم‌ های حضور و غیاب می پردازیم:

نحوه شناسایی

دستگاه های حضور و غیاب از لحاظ نحوه شناسایی به چند دسته زیر تقسیم میشوند:

  1. شناسایی از طریق کد و کارت
  2. شناسایی از طریق اثر انگشت
  3. شناسایی از طریق تشخیص چهره
  4. شناسایی کف دست
  5. سیستم های حضور و غیاب ترکیبی

در هنگام انتخاب دستگاه حضور و غیاب توجه به نوع و محیط کار و تاثیر آن بر نحوه شناسایی بسیار حائز اهمیت است. برای مثال در یک محیط کارگاهی با توجه به خدشه دار شدن اثر انگشت ها و همینطور امکان اشتباه و تقلب در هنگام استفاده از کارت، دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره و ترکیبی پیشنهاد می شوند. بنابراین لازم است حتما قبل از خرید سیستم حضور و غیاب، نوع محیط کار حتما به کارشناسان مربوطه توضیح داده شود.

قدرت و سرعت

سیستم های حضور و غیاب دارای قدرت و سرعت متفاوتی در شناسایی پارامترهای مختلف هستند. توجه به این موضوع در هنگام خرید سیستم حضور و غیاب بسیار مهم است.

دستگاه های بُعد پنجم به دلیل بروزرسانی های مداوم با جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا توسط کارشناسان این مجموعه دارای بیشترین سرعت در تحلیل داده ها است بطور مثال، سرعت شناسایی چهره در دستگاه های بُعد پنجم کمتر از 0/5 ثانیه می باشد.

ظرفیت ثبت اطلاعات کاربران

در سیستم های حضور و غیاب نیاز به ثبت اطلاعات اولیه کارمندان برای احراز هویت افراد در هنگام ورود و خروج است. در دستگاه های مختلف ظرفیت ثبت داده ی اولیه در روش های مختلف شناسایی متفاوت است؛ به زبان دیگر ظرفیت ثبت اثرانگشت، ظرفیت ثبت چهره، … در دستگاه های مختلف متفاوت است.

بنابراین هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب این نکته اهمیت دارد که ظرفیت های دستگاه را متناسب با تعداد پرسنل خود انتخاب کنید.

ظرفیت ثبت تردد

سیستم های حضور و غیاب دارای ظرفیت های تردد متفاوتی هستند. توجه به تعداد پرسنل و ورود و خروج آنان در طول روز از نکات مهم در خرید سیستم های حضور و غیاب است.

ارتباط گیری دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب

سیستم های حضور و غیاب به صورت کلی از طریق USB و WiFi و TCP/IP توانایی برقرار ارتباط با سیستم نرم افزاری و پردازش اطلاعات را دارند. توجه به موقعیت مکانی و ارتباطات موجود در محل و توانایی دستگاه نکته بسیار مهمی قبل از خرید سیستم هاست.

کنترل دسترسی

برخی از دستگاه های حضور و غیاب این قابلیت را نیز دارند که از آن ها بعنوان سیستم کنترل دسترسی هم استفاده کرد که این موضوع برای بسیاری از سازمان ها که نیاز به ایجاد امنیت و محدود کردن دسترسی افراد به برخی محیط ها را دارند حائز اهمیت است.

باتری داخلی

اگر مجموعه ی شما در منطقه ای است که امکان دارد برای ساعاتی در روز دچار قطع برق شوید بهتر است از دستگاه هایی استفاده کنید که دارای باتری داخلی هستند و هنگام قطع برق می توانند دستگاه را برای ساعاتی روشن نگه دارند که امکان ثبت تردد نیز در مواقع نبود برق ساختمان وجود داشته باشد.

میزان ساعاتی که باتری داخلی می تاند برق دستگاه را تامین کند به میزان استفاده از دستگاه در شرایط نبود برق بستگی دارد؛ ولی بطور کلی می توان گفت که بین 2 تا 4 ساعت می تواند برق دستگاه را تامین کند.

امکان تقلب

دستگاه هایی که دارای سیستم شناسایی ترکیبی هستند یعنی از چند روش شناسایی برای احراز هویت استفاده می کنند، امکان تقلب را به صفر میرسانند زیرا این امر باعث احراز هویت دقیق فرد افراد شده به طوری که دیگر امکان تقلب وجود نداشته باشد.

روش های شناسایی بیومتریک مانند، اثرانگشت، تشخیص چهره، تشخیص کف دست و شناسایی عنبیه روش هایی هستند که امکان تقلی در آن ها بسیار بسیار کم می باشد؛ در صورتی که استفاده از کارت به تنهایی امکان تقلب را افزایش می دهد.

مشاهده ی دستگاه های حضور و غیاب با شناسایی ترکیبی

بدنه ی دستگاه

برای خرید دستگاه های حضور و غیاب باید توجه کنید که اگر میخواهید دستگاه را در محیط بیرون نصب کنید حتما از دستگاه هایی که دارای بدنه ی ضد آب و گردو غبار هستند استفاده کنید که مقاومت بالایی داشته باشند و دچار فرسودگی کمتری شوند.

شرکت بُعد پنجم این امکان را برای شما فراهم می کند که برخی دستگاه ها را یه صورت سفارشی برای نصب در محیط بیرون از ساختمان تولید کرده تا بتواند رضایت شما عزیزان در تمامی موارد را فراهم آورد.

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت دستگاه های حضور و غیاب را فاکتور های ذکر شده در این مقاله یعنی طریقه ی شناسایی، ظرفیت های ثبت داده و تردد، طریقه ی ارتباط، امکان تقلب و داشتن باتری داخلی و سیستم کنترل دسترسی تایین می کند.

و البته کیفیت و پشتیبانی از مواردی هستند که بر روی قسمت دستگاه تاثیر می گذارند.

پشتیبانی پس از خرید دستگاه حضور و غیاب

یکی از مواردی که حتما قبل از خرید دستگاه حضور و غیاب باید به آن توجه داشت، پشتیبانی پس از خرید است. این که بعد از خرید دستگاه در صورت نیاز بتوان از پشتیبانی شرکت تولید کننده استفاده کرد از مزیت ها و نکات اصلی محصوب می شود.

 

در نتیجه اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب را دارید این حتما نکات یاد شده در این مقاله را در نظر بگیرید، از نکات خرید سیستم‌ های حضور و غیاب از همه مهمتر پشتیبانی بعد از خرید باید در نظر داشته باشید، زیرا در خرید دستگاه های الکترونیکی این امر بسیار حائز اهمیت است.

برای مشاهده ی محصولات و دستگاه های حضور و غیاب، اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ به شماره 09392545658 پیغام ارسال نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *