مقابله با جعل هویت

مقابله با جعل هویت و جلوگیری از هک دستگاه حضور و غیاب

یکی از دغدغه های اصلی در استفاده از سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد، امکان سوءاستفاده، جعل و سرقت اطلاعات است. ورود غیرمجاز، ثبت تردد غیرواقعی و سرقت اطلاعات از جمله سوءاستفاده های احتمالی در بهره برداری از سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد هستند.

امروزه دیگر کمتر کسی رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار میدهد؛ اما نباید از امکان حدس کلمه عبور و پین توسط افراد ناشناس غافل شد. در صورت استفاده از رمز عبور در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد مثلا ممکن است افراد با جمع آوری برخی اطلاعات شخصی از شما نسبت به ورود غیرمجاز به سازمان اقدام نمایند. همچنین، امکان سوءاستفاده از دستگاه های حضور و غیاب و دستکاری ساعت های تردد توسط برخی از پرسنل وجود دارد.

مقابله با جعل هویت

 

استفاده از فناوری بیومتریک برای جلوگیری از هک دستگاه حضور و غیاب

فناوری بیومتریک در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد راهکاری مناسب برای مقابله با جعل هویت در این سیستم هاست. شاید بتوان ویژگی مشترک تمامی این جعل ها را دستیابی به رمز عبور دانست. تمرکز مجرمین سایبری نیز بر کشف رمز عبور و اعتبارنامه های شماست. این مجرمین، با بهره گیری از شیوه های مختلفی مانند گردآوری اطلاعات شخصی، هک، ارسال بدافزارها و… تلاش میکنند تا راهی برای ورود به وسایل الکترونیکی شما بیابند.

فناوری بیومتریک با جانشین کردن ویژگی های منحصربفرد فیزیولوژیکی و رفتاری افراد به جای رمزهای عبور، پاسخ مناسبی برای افزایش امنیت سامانه های حضور و غیاب و کنترل تردد خواهد بود. این فناوری، خطر جعل و سرقت اطلاعات هویتی افراد را به میزان چشمگیری کاهش میدهد.

شیوه های بیومتریک رایج در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد شامل شناسایی اثر انگشت، تشخیص چهره، شناسایی کف دست و… میشوند. این شیوه ها با بهره وری بیشتر نسبت به کلمه عبور و پین، در میان عموم کاربران مقبولیت خاصی پیدا کرده اند.

جعل اثرانگشت در دستگاه حضور و غیاب

امضای شخصی در طول دهه ها به مرور جای اثر انگشت را در اسناد و مکاتبات مهم اداری گرفته است. اما فناوری بیومتریک باعث می شود تا اثر انگشت بار دیگر در احراز هویت افراد و این بار در دنیای دیجیتال اهمیت پیدا کند. بر کسی پوشیده نیست که هر انسان، اثر انگشت یکتا و مخصوص خود را دارد و هیچ دو نفری (حتی دوقلوها) اثر انگشت یکسانی ندارند. بنابراین، شیوه شناسایی اثر انگشت ساده ترین روش بیومتریک در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد موجود در بازار است.

فناوری بیومتریک در حقیقت از فیزیولوژی و رفتار هر فرد یک رمز عبور منحصربفرد با احتمال جعل بسیار پایین میسازد. با این حال با استفاده از برخی راهکارهای دیگر میتوان امکان نفوذ افراد ناشناس را بیش از پیش کاهش داد. مثلا در میان حسگرهای اثر انگشت موجود در بازار، حسگرهای مجهز به استاندارد PIV (از جمله حسگر SilkID) از دقت بسیار بالاتری در شناسایی اثر انگشت افراد برخوردارند.

هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

تشخیص چهره به دلیل دقت بالا و نیز سهولت استفاده، شاید کارآمدترین شیوه بیومتریک در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد باشد. با تغییر میزان حساسیت دستگاه نسبت به ویژگی های حساس چهره افراد، میتوان امکان جعل را تقریبا به صفر رساند. استفاده از دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد تشخیص چهره که مجهز به فناوری های ضد هک و ضد تقلب تشخیص بافت زنده از غیر زنده هستند، راهکاری منطقی برای به حداقل رساندن امکان جعل در این سیستم ها است. دستگاه های حضور و غیاب نور مرئی ( Visible Light ) از جمله دستگاه های مجهز به این قابلیت ها هستند.

جعل هویت در دستگاه حضور و غیاب تشخیص کف دست

شناسایی کف دست جدیدترین شیوه شناسایی بیومتریک به کار رفته در دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد بازار است. خطوط کف دست نیز مانند اثر انگشت، از ویژگی های منحصربفرد انسان هاست و در هیچ دو فردی یکسان نیست. هک دستگاه حضور و غیاب شناسایی کف دست بسیار دشوار تر از هک دستگاه شناسایی اثرانگشت است زیرا مساحت مورد بررسی در شناسایی کف دست بزرگتر بوده و امکان جعل آن کمتر است.

سخن پایانی

اگرچه عمر زیادی از فناوری بیومتریک در سیستم های الکترونیکی از جمله دستگاه های حضور و غیاب نمیگذرد، اما بکارگیری دستگاه های مجهز به فناوری بیومتریک بجای دستگاه های مبتنی بر رمز عبور و کارت تردد، راهی منطقی برای کاهش جعل و سوءاستفاده از سیستم های کنترل تردد در سازمان ها و شرکت های مختلف است.

شرکت سامانه های بعد پنچم با ارائه ی دستگاه هایی با امنیت بالا و امکان جعل و یا هک شدن بسیار پایین، امنیت و آسودگی خاطر را برای شما به ارمغان میاورد. با پیشرفت روز افرزون تکنولوژی، باگ ها و احتمال خطا در سیستم های کنترل تردد کمتر می شود پس به روز بودن سیستم شما برای ایجاد امنیت در سازمان اهمیت بسیاری دارد. شرکت سامانه های بعد پنجم با بروزرسانی دائمی سیستم های کنترل تردد امنیت لازم را برای مجموعه ی شما برقرار می کنیم.

برای مشاهده ی محصولات و دستگاه های حضور و غیاب روی این لینک کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ به شماره 09392545658 پیغام ارسال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *