نقش دستگاه حضور و غیاب

نقش دستگاه حضور و غیاب

در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت ساعات کاری کارمندان بپردازیم و به شما راه حل هایی برای ارزیابی بازدهی و کارکرد پرسل پیشنهاد دهیم.

اهمیت ردیابی ساعات کارکرد پرسنل

از نقطه نظر یک کسب و کار، ردیابی و مدیریت تردد کارمندان به شما اجازه میدهد منابع خود را افزایش دهید، عملکرد کارمندان را بهبود دهید و بر ساعات کاری آنها نظارت کنید. برای اتخاذ تصمیمات مناسب در محیط کار، شما نیاز به داده های واقعی و صحیح خواهید داشت و نمیتوان از روی حدس و گمان تصمیمی گرفت. نقش دستگاه حضور و غیاب این است که به شما آمار دقیقی از ترددهای پرسنل خواهد داد و به شما در این تصمیم گیری ها یاری خواهد رساند.

نظارت بر ساعات کارکرد کارمندان را جدی بگیرید؟

در این مطلب به برخی از آمارهای مربوط به ردیابی زمان کارکرد در سال های اخیر می پردازیم. با این آمار درخواهید یافت که چرا باید نظارت بر ساعات کارکرد کارمندان را جدی بگیرید و خواهید اندیشید که چگونه میتوانید راه حلهای نرم افزاری را برای بهینه تر کردن این فرآیند به کار ببندید. همچنین با چالشهایی که با عدم استفاده از فناوریهای مرتبط با حضور غیاب گریبانگیر شما خواهد شد، آشناتر میشوید.

شیوه ای مناسب برای مدیریت موثر ساعات کار

موثر ساعات کار

دستگاه های حضور و غیاب شیوه ای مناسب برای مدیریت موثر ساعات کار هستند که امتحان خود را به خوبی پس دادند. دستگاه های حضور و غیاب هنگامی که به شکل دقیق مورد استفاده قرار گیرند، تاثیر به سزایی در میزان بهره وری نیروها خواهند داشت و امکان مدیریت زمان را نیز فراهم می آورند.

با این حال بسیاری از شرکت ها هنوز از سامانه های حضور و غیاب استفاده نمی کنند و بسیاری از کارمندان نیز ساعات تردد خود را ثبت نمی کنند.

این به آن معناست که تعداد بالایی از کسب و کارها نمی توانند اطلاعات دقیقی درباره ساعات کارکرد پرسنل خود داشته باشند. طبق آمار شرکت تک ژوری (TechJury) در سال ۲۰۲۱، تنها ۱۷ درصد افراد در امریکا به طور منظم ساعات کاری خود را ثبت میکنند. همچنین عملکرد چندوظیفه ای و انجام کارهای مختلف و متفاوت در یک زمان بدون ردیابی زمان انجام آنها، تا ۴۵ درصد بر روی عملکرد افراد تاثیر منفی دارد.

کارمندان شرکتها و سازمانها هر روزه فهرست بلندی از وظایف و امور روزانه آماده میکنند. بدون برنامه ریزی دقیق برای این امور و مدیریت زمان، رسیدگی به تمامی این امور و کارهای روزانه امکانپذیر نخواهد بود.

هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) در سال ۲۰۱۹ گزارش داد ۲۸ درصد زمان کاری هر کارمند در امریکا صرف پاسخ دادن به ایمیل ها می شود.

این میزان تقریبا معادل با ۲.۶ ساعت و ۱۲۰ ایمیل در روز میشود. همچنین طبق گزارش تیمدی (Tameday) در همان سال، پانزده درصد از زمان شرکتها صرف برگزاری جلسات کاری و مواردی از این قبیل میگردد. چنین آمارهایی اهمیت برنامه ریزی و ایجاد نظم در سازمان را بیش از پیش نشان میدهد.

زمان شاید مهمترین سرمایه در کسب و کارها باشد.

time

عدم استفاده صحیح از زمان، هزینه های بیشتری بر دوش سازمانها و شرکتها خواهد گذاشت. استفاده از دستگاههای به روز حضور و غیاب تاثیر به سزایی در ایجاد نظم و بهره گیری دقیقتر از زمان خواهد داشت. بسیاری از مجموعه هایی که هنوز از شیوه های سنتی برای ثبت زمان تردد نفرات خود استفاده میکنند، با دو مشکل عمده دست و پنجه نرم میکنند. در صورت ثبت دستی ساعات ورود و خروج، جدا از احتمال بروز خطا، امکان تقلب بسیار بالا خواهد بود.

علاوه بر این مشکل، کارمندان ممکن است اقدام به کارت زنی بجای یکدیگر کنند. به گفته شرکت کانکتیم (Connecteam) ۷۵ درصد کسب و کارها از تقلب در ثبت ساعات تردد متضرر می شوند. حدود نیمی از کارمندان در امریکا اذعان کرده اند که در ثبت ساعات تردد دست به تقلب میزنند. این رقم در میان کانادایی ها به ۶۲ درصد میرسد. به گفته ورک پلاس (WorkPlus) ضرر و زیان ناشی از این تقلب در حضور و غیاب و ثبت ساعات تردد پرسنل در امریکا بطور میانگین ۱۱ میلیارد دلار در سال است.

راه حل

راه حل این مشکل استفاده از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره است. همچنین دستگاه های حضور و غیاب انگشتی که امکان ثبت تصویر فرد هنگام درج تردد را دارند، می توانند از تقلب در ثبت حضور و غیاب جلوگیری نمایند.

با این تفاسیر، میتوان گفت که خرید دستگاه حضور و غیاب به روز اگرچه در نظر اول، هزینه ای برای مجموعه هاست اما مانع از تحمیل هزینه های تدریجی سنگین تر خواهد شد.

مشاهده ی محصولات و دستگاه های حضور و غیاب

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ به شماره 09392545658 پیغام ارسال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *