دستگاه حضور و غیاب

تأمین برق دستگاه حضور و غیاب

نیازی به گفتن نیست که قطعی برق، روال زندگی روزمره همه ما را میتواند با اختلال مواجه کند. با آغاز فصل گرما، بسیاری از مناطق با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند. استفاده و بهره گیری از دستگاه حضور و غیاب در شرایط قطعی برق نیز از دغدغه های اصلی مدیران کسب و کارها در فصل تابستان است. هر ساله بازار خرید منبع تغذیه و باتری برای دستگاه های مختلف الکترونیکی از جمله دستگاه کنترل تردد در این فصل گرمتر میشود.

اگر نگران تامین انرژی دستگاه حضور و غیاب در شرایط قطعی برق هستید، لازم است بدانید که برق موردنیاز دستگاه حضور و غیاب میتواند از دو روش تأمین میشود:

۱ – باتری داخلی:

بسیاری از دستگاههای حضور و غیاب به باتری داخلی مجهز میشوند. در صورت استفاده از دستگاههای مجهز به باتری دیگر نیازی به منبع تغذیه اضطراری نخواهید داشت.

اما اگر به هر دلیلی (مثلا نوسانات برق یا کاهش عمر مفید) باتری داخلی دستگاهتان دچار خرابی و یا فرسودگی شد، میتوانید باتری دستگاهتان را با باتری نو تعویض نمایید. هنگام خرید باتری نیز باید به ولتاژ مصرفی دستگاه حضور و غیاب توجه نمایید.

دستگاه حضور و غیاب VLEco-154 به باتری داخلی مجهز است

۲ – مینی یو پی اس:

استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه (به اختصار UPS) یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تبعات قطعی برق در بخشهای مختلف است.

سیستم های یو پی اس علاوه بر تامین انرژی موردنیاز دستگاههای الکتریکی و الکترونیکی، با تنظیم مستمر جریان ورودی به دستگاهها، از ایجاد آسیب در قطعات به دلیل نوسانات جریان برق نیز جلوگیری میکنند. شکل کوچکتر سیستمهای یو پی اس که بعنوان مینی یو پی اس شناخته میشود، برای مصارف جزئی تر از جمله تامین برق دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر سیستم کنترل تردد شما، به باتری داخلی مجهز نباشد، استفاده از مینی یو پی اس به عنوان راهکاری جایگزین مطرح میشود. دستگاههای حضور و غیاب شرکت بعد پنجم، بسته به مدلهای مختلف از منبع تغذیه ۵ و یا ۱۲ ولت استفاده میکنند.

مینی یو پی اس

مینی یو پی اس

مدت زمان تأمین برق وسط مینی یو پی اس

مدت زمان تأمین برق دستگاه حضور و غیاب توسط باتری و مینی یو پی اس به میزان مصرف دستگاه، میزان سلامت باتری، شرایط محیطی و… بستگی دارد. اما بطور کلی میزان شارژدهی باتری و منبع تغذیه در دستگاههای حضور و غیاب بعد پنجم بین دو تا چهار ساعت است. طبیعتا در صورت افزایش دمای محیط و دستگاه، میزان شارژدهی باتری و یو پی اس به شکل محسوسی کاهش می یابد.

همچنین عواملی مانند میزان روشنایی صفحه نیز بر میزان مصرف باتری تاثیرگذارند. با نگهداری و استفاده صحیح از دستگاه و قطعات داخلی میتوان مطمئن بود که باتری با گذشت زمان کیفیت و سلامت خود را حفظ نماید.

جهت مشاهده ی مینی یو پی اس بُعد پنجم اینجا کلیک کنید

برای جمع بندی باید گفت که اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارید، بهتر است با تهیه دستگاهی که به باتری داخلی مجهز باشد و یا امکان اتصال منبع تغذیه مینی یو پی اس را داراست، در شرایط قطعی برق در فصول گرم سال در استفاده از سیستم کنترل تردد، دچار مشکل نشوید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ به شماره 09392545658 پیغام ارسال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *