سیستم‌های کنترل تردد

سیستم‌های کنترل تردد پس از کرونا

با شتاب گیری فرآیند واکسیناسیون در سراسر دنیا و کمتر شدن محدودیتهای اجتماعی در دوران همه گیری ویروس کووید-۱۹ محیطهای کاری نیز به روال عادی خود نزدیکتر میشوند.

اما در سایه خطر ابتلا به این ویروس در دو سال اخیر (خطری که هنوز هم به طور کامل برطرف نشده است)، کسب و کارها و مشاغل مختلف دستخوش تغییراتی شدند.

تغییراتی که ممکن است برای همیشه ماندگار باشند. بخشی از این دگرگونی ها متوجه سیستمهای امنیتی، کنترل تردد و حضور و غیاب بوده است.

وظیفه ی شرکت ها

سازمانها و کسب و کارها موظف اند با بکارگیری شیوه های کارآمد، سلامت پرسنل خود را در اولویت قرار دهند. در چنین شرایطی دستگاههای کنترل تردد با اعمال محدودیت در رفت و آمد و جابجایی ها و ثبت آن میتوانند راهگشا باشند.

در دوران شیوع پاندمی کرونا، استفاده از سیستمهای کنترل تردد تشخیص چهره نسبت به دستگاههای مبتنی بر اثر انگشت و کارت (یا توکن) افزایش چشمگیری پیدا کرد.

همچنین استفاده از سنسورهای خروج در سامانه های کنترل تردد بیش از پیش جایگزین کلید و دکمه ها شد. در دوران کرونا، مجموعه های متعددی از مشتریان ما دست به جایگزینی دستگاههای حضور و غیاب و کنترل تردد اثر انگشتی با دستگاههای تشخیص چهره زدند. مضاف بر اینکه، با همکاری شرکت سامانه های بُعد پنجم در ارائه دستگاههای حضور و غیاب با قابلیت تشخیص ماسک و نیز قابلیت تشخیص چهره با ماسک، ضریب ایمنی و بهداشت در مجموعه های پرشماری افزایش یافت.

انتظار میرود با توجه به مزایای بالای سیستمهای کنترل تردد بدون تماس، استفاده از این سیستمها به رشد خود ادامه دهد.

اگرچه یکپارچگی سیستمهای امنیتی امر تازه ای نیست اما تجربه کووید-۱۹ باعث شد نیاز به یکپارچگی و انعطاف پذیری در سیستمهای کنترل تردد بیشتر احساس شود.

سیستم ها باید کاربری ساده ای داشته باشند و ارتقا و اعمال تغییر در آنها میسر باشد. استفاده از سیستمهایی که از انعطاف کافی برای ارتقا برخوردار نیستند باعث میشود هنگام مواجهه با بحرانهای پیشبینی نشده (همچون شیوع بیماریهای خاص) متحمل هزینه های بیشتری شویم.

بدیهی است که تقاضای مشتریان به دستگاهها و سامانه های حضور و غیاب و کنترل ترددی معطوف شود که قابلیت یکپارچه سازی بیشتری با سایر سیستمها داشته باشد و نیز با بهره گیری از فناوریهای به روز، امکانات بالقوه ای برای ارتقا در اختیار مدیران قرار دهد.

تجربیات جدید در دوره ی کرونا

همه گیری کرونا تجربیات دیگری نیز برای صاحبان مشاغل و نیروهای کار به همراه داشت. در این شرایط خاص، دورکاری ها و مشاغل غیرحضوری فراگیرتر شدند و به تبع آن مجموعه ها به سامانه حضور و غیابی که بتواند ساعات کاری پرسنل را در شرایط دورکاری ثبت کند، احتیاج بیشتری پیدا کردند. شرکت بُعد پنجم با ارائه راهکارهای نرم افزاری این امکان را در اختیار مجموعه های مختلفی قرار داد.

همراه با کنترل بحران کرونا به وسیله واکسیناسیون عمومی، چشم اندازهای دیگری نیز درباره آینده سیستمهای امنیتی و کنترل تردد پیش روی ما قرار گرفته است. با افزایش نرخ تورم در بریتانیا در ماه آپریل ۲۰۲۱ و کاهش نرخ بیکاری، رشد ۸ درصدی برای صنعت ساختمان در این کشور پیشبینی میشود. با افزایش پروژه ها در این حوزه، احتمالا سرمایه گذاری قابل توجهی را در راه اندازی سیستمهای کنترل تردد شاهد باشیم.

راهکارهای جامع کنترل تردد نه تنها نقشی حیاتی در تأمین امنیت مجموعه ها ایفا میکنند، بلکه گامی رو به جلو در هوشمندسازی ساختمانها هستند. از این رو، میتوان آینده پررونقی را برای این صنعت متصور شد.

برای مشاهده ی سیستم ها و دستگاه های کنترل تردد، اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *