سیستم‌های کنترل تردد شناسایی چهره

 سیستم‌های کنترل تردد شناسایی چهره

دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد موجود در بازار از شیوه های بیومتریک مختلفی برای احراز هویت افراد استفاده میکنند. بین دستگاه هایی که از شیوه های احراز هویت بیومتریک بهره میگیرند، دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد مبتنی بر تشخیص چهره از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

در حوزه کنترل تردد، دستگاه های شناسایی چهره در طول سالیان متمادی مسیری طولانی پیموده اند. در گذشته، سرعت پایین شناسایی و ایجاد صف طولانی، از معایب عمده سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد مبتنی بر شناسایی چهره بودند اما در حال حاضر، سیستم های تشخیص چهره تبدیل به یکی از سریعترین و کارآمدترین دستگاهها در حوزه های مختلف امنیت و فناوری شدند.

پیشرفت ها در زمینه هوش مصنوعی و شبکه های عصبی سبب افزایش دقت، سرعت و بهره وری دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد تشخیص چهره شدند اما دلیل دیگر افزایش تقاضا برای این دستگاه ها، امکان احراز هویت بدون تماس با دستگاه بوده است. به این طریق، ضمن ایجاد سهولت بیشتر، شرایط بهداشتی تری در محیط کار فراهم می آید و انتقال عوامل بیماری زا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

سیستم‌های کنترل تردد شناسایی چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

مزیت های سیستم های تشخیص چهره

استفاده از فناوری تشخیص چهره در بخش های مختلف دولتی نیز با رشد زیادی همراه بوده است. در کشورهای مختلف، احراز هویت بیومتریک مبتنی بر تشخیص چهره در بخش های قضایی، مهاجرت، خدمات دولتی و… استفاده میشود. دستگاه های تشخیص چهره در این بخش ها کارآیی را به شکل محسوسی افزایش دادند. مثلا، با بکارگیری سیستم های تشخیص چهره در فرودگاه ها، مرحله پذیرش تا ۲۰ درصد سریعتر از گذشته صورت میپذیرد.

فناوری تشخیص چهره با هر ملاک و معیاری، انتخاب و راه حلی مناسب برای استفاده در سیستم های کنترل تردد است. به واسطه سرعت بالای شناسایی، دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره برای استفاده در محیط های پرتردد مناسب تر هستند. این دستگاه ها در مقایسه با دستگاه های اثر انگشتی امنیت بالاتر و در مقایسه با دستگاه های تشخیص عنبیه و شبکیه سرعت بالاتری دارند. علاوه بر این، نسبت به هر دو شیوه شناسایی یادشده، سرعت و کارآیی بهتری دارند.

تشخیص چهره با ماسک

یکی دیگر از مزایای دستگاه های تشخیص چهره امکان تشخیص ماسک بر روی چهره افراد در بر خی دستگاه هاست. این قابلیت در شرایطی مانند شیوع ویروس کرونا و ایجاد الزام و اجبار در خصوص استفاده از ماسک، کاربردی تر از همیشه به نظر می آید.

فناوری تشخیص چهره همواره با چالش های بسیاری از جمله محدوده زاویه دید، حالت های خاص صورت و شرایط نوری متفاوت مواجه بوده است. اما به لطف پیشرفت هوش مصنوعی، این فناوری توانسته بر موانع بسیاری چیره شود. دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره مجهز به فناوری نور مرئی از جمله دستگاه هایی هستند که با بهره گیری از الگوریتم های یادگیری عمیق، فناوری تشخیص چهره را در حوزه کنترل تردد نسبت به سایر فناوری ها متمایز کردند.

مشاهده ی انواع دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ به شماره 09392545658 پیغام ارسال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *