مزایای استفاده از سامانه‌های حضور و غیاب

مزایای استفاده از سامانه‌های حضور و غیاب

امروزه استفاده از مزایای استفاده از سامانه‌های حضور و غیاب به امری بدیهی در فرآیند سازمانی ادارات بدل گشته است. با این حال ممکن است برخی مجموعه ها هنوز برای به کار گیری این سامانه ها متقاعد نشده باشند. در مطلب زیر به بررسی ده مزیای استفاده از سیستمهای حضور و غیاب خواهیم پرداخت:

دقت و پایداری در ثبت اطلاعات:

در ادوار گذشته، از روشهای دستی برای ثبت اطلاعات ورود و خروج کارکنان استفاده میشد. در این روشها احتمال بروز خطای انسانی در ثبت اطلاعات بسیار بالا بود. همچنین بدلیل ناپایداری، امکان از دست رفتن تمام و یا بخشی از اطلاعات وجود داشت. اما در سامانه های حضور و غیاب، اطلاعات به شکلی دقیق و پایدار ثبت میشود.

جلوگیری از اتلاف زمان در ثبت و محاسبه ساعات کاری:

از دیگر مزایای استفاده از سامانه های حضور و غیاب، صرفه جویی در زمان است. احتمالا میتوانید تصور کنید که اگر ساعات ورود و خروج کارکنان یک مجموعه بزرگ به شکل دستی ثبت شود، چه میزان از اتلاف زمان و منابع را در پی خواهد داشت.

افزایش نظارت بر عملکرد و بهره وری واحدها:

با استفاده از سامانه های حضور و غیاب مدیران می توانند در هر لحظه تعداد دقیق کارمندان حاضر در هر بخش را مشاهده کنند و با در دست داشتن آمار لحظه ای ساعات و روزهای کاری مختلف و نیز خروجی کارکرد هر بخش از مجموعه میتوانند به داده های پویاتری درباره بهره وری سازمان خود دست یابند.

جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی:

حتی در سازمان هایی که روابط و مناسبات بر مبنای صداقت و شفافیت بنا شده اند، احتمال سوءاستفاده افراد خاطی وجود خواهد داشت. سیستمهای حضور و غیاب پیشرفته با بهره جستن از فناوریهای به روز، امکان تقلب در ثبت ساعات کارکرد را به حداقل میرساند.

محاسبه حقوق و مزایا:

سیستم های حضور و غیاب با استفاده از نرم افزارهای متنوع و منعطف قابلیت محاسبه دقیق دستمزد کارمندان را دارند. با استفاده از این امکان، فرآیندهای پرداخت حقوق به میزان قابل توجهی ساده تر میشود.

پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد

امکان محاسبه مالیات:

برخی از نرم افزارهای همگام با سیستم حضور و غیاب، دارای قابلیت هایی همچون محاسبه میزان مالیات شرکت ها میباشند. این قابلیت باعث ایجاد شفافیت بیشتر در فعالیت های مالی مجموعه تان خواهد شد.

ایجاد برابری و عدالت بیشتر در محیط کار:

با استفاده از سامانه های حضور و غیاب و ثبت اطلاعات دقیق، کارکنان مجموعه می توانند اطمینان داشته باشند که جزئی ترین ساعات کاری آنها نیز مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و به تبع آن افراد کوشا انگیزه بالاتری برای فعالیت بیشتر خواهند داشت.

اعمال انضباط بیشتر در اجرای دقیق ساعات کاری:

در صورت استفاده از سامانه های ثبت ورود و خروج، می توانید امکان بیشتری برای القای فرهنگ سازمانی و سیاست های کاری مجموعه تان ایجاد کنید. کارکنان نیز مواجهه دقیقتری با هنجارهای مدنظرتان پیدا میکنند.

قابلیت دسترسی پرسنل به ساعات کاری:

بهره گیری از سامانه های نوین حضور و غیاب، این قابلیت را به کارمندان خواهد داد که ساعات کاری جاری و گذشته خود را مشاهده کنند. این سامانه ها همچنین فرآیند دریافت مرخصی را تسهیل میکنند و از این طریق به برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه هر بخش نظم و اعتبار بیشتری میبخشد.

پیگیری مأموریتهای کاری و فعالیتهای اجرایی خارج از سازمان:

از دیگر مزایای استفاده از سامانه‌های حضور و غیاب امکان ثبت مأموریتهای کاری را نیز مهیا میسازد. با آگاهی نسبت به ساعات انجام مأموریتها و پروژه های اجرایی، امکان پیگیری برنامه های سازمان فراهم خواهد بود.

 

برای جمع بندی باید گفت که اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارید، میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ به شماره 09392545658 پیغام ارسال نمایید.

مشاهده ی دستگاه های حضور و غیاب بُعد پنجم

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *