دستگاه حضور و غیاب با قابلیت PUSH-ADMS

دستگاه حضور و غیاب با قابلیت PUSH-ADMS

 

تخلیه داده های دستگاههای حضور و غیاب

همواره چالش پیش رو در پروژه هایی با تعداد زیاد دستگاه حضور و غیاب، نحوه و سرعت تخلیه داده های تردد از دستگاه حضور و غیاب و انتقال آن به پایگاه داده های نرم افزار می باشد.در شیوه متداول سرور در زمانهای تعریف شده و بر اساس IP هر دستگاه حضور و غیاب، اقدام به تخلیه رکورد دستگاه های حضور و غیاب می نماید.

از معایب این شیوه می توان به عدم دسترسی آنلاین به داده ها، زمان بر بودن تخلیه دستگاه حضور و غیاب و ترافیک بی دلیل شبکه اشاره نمود.

قابلیت Push ADMS 

با بهره گیری از دستگاه حضور و غیاب قابلیت Push ADMS در دستگاه حضور و غیاب، پس از ثبت هر تردد بر روی دستگاه، داده های تردد به صورت خودکار توسط دستگاه حضور و غیاب به سرور ارسال می گردد.

در این حالت داده های تردد به صورت Real Time توسط سرور دریافت می شود. با بهره گیری از قابلیت Push ADMS در دستگاه حضور و غیاب، در پروژه هایی که بر بستر اینترنت اجرا می گردد نیازی به بهره گیری از IP Valid به ازای هر دستگاه نبوده و صرفا یک IP Valid جهت استفاده بر روی سرور کفایت می کند.

روش عملکرد قابلیت Push ADMS در دستگاههای حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب با قابلیت Push ADMS بر اساس پروتکل HTTP عمل می کند. جهت ارتباط در بستر شبکه LAN و یا اینترنت نیاز به تعریف یک آدرس IP valid بر روی سرور می باشد. با تعریف این آدرس، دستگاه با هر بار دریافت اطلاعات تردد آنها را بصورت Real Time به سرور انتقال می دهد.

ارتباط بین سرور و دستگاه با قابلیت Push ADMS می تواند بصورت LAN (شبکه داخلی سازمان) و یا به صورت WAN (بر روی بستر اینترنت) باشد.

دستگاه حضور و غیاب با قابلیت Push ADMS برای ایجاد اولین ارتباط با سرور کانفیگ و مشخصات سخت افزاری خود را به همراه اطلاعات تردد ارسال می نماید.

مزیت های بهره گیری از قابلیت Push ADMS در دستگاه حضور و غیاب

1 ارسال اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب به سرور به صورت آنی

دستگاه های حضور و غیاب مجهز به قابلیت Push ADMS، امکان مانیتورینگ لحظه ای و تخلیه رکوردهای تردد دستگاه حضور و غیاب را در نرم افزارهای مرتبط میسر می سازد.

2 عدم نیاز به IP Valid به ازای هر دستگاه حضور و غیاب بر بستر اینترنت

در پروژه هایی که تبادل داده ها بر بستر اینترنت می باشد، نیازی به استفاده از IP Valid به ازای هر دستگاه حضور و غیاب مجهز به قابلیت Push ADMS نبوده و تنها با بهره گیری از یک IP Valid بر روی سرور، اطلاعات تردد بصورت خودکار و لحظه ای به سرور مرکزی ارسال می گردد.

3 تنظیم خودکار تاریخ و ساعت دستگاه حضور و غیاب

در دستگاه حضور و غیاب با قابلیت Push ADMS نیاز به تنظیم ساعت و تاریخ بصورت دستی نبوده و اطلاعات زمان بصورت Real timeبا سرور مرکزی sync (همگام سازی) می شود.

انواع دستگاههای حضور و غیاب با قابلیت Push ADMS

ویژگی Push ADMS یک قابلیت اختیاری بر روی برخی از دستگاه های حضور و غیاب می باشد. قابل ذکر است فعال سازی قابلیت Push ADMS بر روی دستگاه های حضور و غیاب شامل هزینه می باشد.

برای مشاهده ی محصولات و دستگاه های حضور و غیاب، روی لینک کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *