دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضوروغیاب مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک

دستگاه حضور و غیاب تبدیل به یکی از لوازم ضروری در هر اداره و سازمانی شده است. این دستگاه ها با ایجاد انضباط و نظم بیشتر، فرآیند ثبت تردد کارمندان را به صورت اتوماتیک انجام میدهند. دستگاه های حضور و غیاب، خطاهای رایج ثبت دستی ساعت تردد کارمندان را ندارند و میتوانند امکان تقلب در درج ساعات کارکرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. با بهره گیری از این دستگاهها، پرسنل نسبت به قوانین و هنجارهای محیط کار پذیراتر خواهند بود و نیز هزینه های ناشی از پرداخت اضافه حقوق به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داشت. با این تفاسیر، استفاده از دستگاه های حضور و غیاب منحصر به سازمان های بزرگ نخواهد بود و می توانند برای کسب و کارهای کوچک نیز مفید واقع شوند.

اگر بعنوان مدیر یک کسب و کار کوچک نیاز به خرید این دستگاه ها دارید، بد نیست پیش از خرید چند نکته را مدنظر داشته باشید:

۱- نرم افزارها:

در سیستم های حضور و غیاب، سخت افزار (دستگاه حضور و غیاب) وظیفه ثبت خام داده های تردد را بر عهده دارد اما پردازش و تولید گزارش از ترددها بر عهده نرم افزار است. با استفاده از نرم افزار شیفت های کاری در هر مجموعه تعیین میشوند و میزان کسر کار، اضافه کار، مانده مرخصی و… مشخص میگردد. علاوه بر این، نرم افزارهای حضور و غیاب امکان محاسبه حقوق و دستمزد نیز دارند.

۲- کیفیت ساخت:

ساعات تردد کارمندان یک مجموعه بصورت مستقیم در حقوق و دستمزد آنها تاثیرگذار است. به همین علت بهتر است که هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب، کیفیت را مدنظر داشته باشید. دستگاه های متفرقه با قیمت ارزان اگرچه در نگاه اول انتخاب اقتصادی ای به نظر میرسند، اما ممکن است با خرابی و بروز مشکلات دیگر، مجموعه شما را با بحران مواجه سازند.

۳- راههای تخلیه اطلاعات:

ارتباط بین دستگاه حضور و غیاب و مدیر سیستم، میتواند از طریق درگاه های مختلف صورت گیرد. مثلا اگر مجموعه شما از یک شبکه داخلی استفاده میکند، ارتباط بین دستگاه و کامپیوتر میتواند به وسیله کابل Ethernet برقرار شود.

۴- شیوه های شناسایی:

سیستم های بیومتریک میتوانند از طریق اثر انگشت، چهره، کف دست، چشم و… شناسایی افراد را انجام دهند. هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب توجه به مناسبترین شیوه شناسایی بیومتریک نیز لازم و ضروری است. بطور مثال اگر نفرات شما در محیط کارگاهی مشغول به کار هستند، بهتر است به دلیل از بین رفتن اثر انگشت افراد بر اثر اصطکاک، ایجاد خراش و… بجای اثر انگشت از تشخیص چهره استفاده نمائید.

۵- پشتیبانی:

ممکن است در طول کاربری و استفاده از دستگاهها و نرم افزارهای تشخیص چهره به مشکلی برخورد کنید. خرید دستگاه و خدمات از شرکتهای معتبر، در این مواقع آسودگی بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. نرم افزارها و دستگاههای شرکت بعد پنجم دارای یک سال پشتیبانی تلفنی رایگان و پنج سال خدمات پس از فروش هستند.

۶- قیمت:

طبیعتا هر مجموعه، با خرید کالاهای مقرون به صرفه میتواند هزینه های اضافی خود را کاهش دهد. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاهها و نرم افزارها میتوانید دستگاه ارزانتری که کارایی مناسبی برای مجموعه تان داشته باشد خریداری کنید. کارشناسان فروش شرکت سامانه های بعد پنجم در این مورد همراه شما خواهند بود.

برای مشاهده ی دستگاه های حضور و غیاب و کنترل ترد، روی این لینک کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ به شماره 09392545658 پیغام ارسال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *